Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:58:57+01:00
R-długość promienia koła opisanego na tym trójkącie
r-długość promienia koła wpisanego w ten trójkąt
h=4,5cm=9/2cm
R=2/3h
R=2/3*9/2=3cm
r=1/3h
r=1/3*9/2=9/6=3/2cn=1,5cm

maam naadzieje , że pomogłam ;]
2009-11-17T20:59:23+01:00
Wysokość trójkąta równobocznego wpisanego w koło, stanowi 2/3 średnicy koła. Czyli 4,5cm to 2/3 średnicy koła (koło jest opisane na trójkącie, trójkąt jest wpisany w koło xD).

Promień=4,5/3*2/2=1,5