Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:39:07+01:00
X+4+x-5+x+4+x-5=40
4x=40+10-8
4x=42
x=10,5cm
x+4=10,5+4=14,5 cm
x-4=10,5-4=6,5 cm
P=a*b
P=6,5*14,5
P=94,25 cm kwadratowych
2009-11-18T00:12:06+01:00
Wzor na obwod prostokata 2a+2b=40 cm
jezeli do a dodamy 4 cm to bedzie rowne b+5cm
a+4cm= b+5cm
a=b+1
podstawiamy za a b+1 w rownaniu na obwod prostokata
2(b+1)+2b=40 cm
2b+2+2b=40 cm
4b+2=40 cm
4b=40cm-2
4b=38cm
b=38/4
b=9,5 cm
a=9,5 cm +1
a=10,5 cm
Wzor na pole prostokata P=a*b
P=9,5 cm*10,5 cm
P=99,75 cm2