Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T20:56:03+01:00
3. Oblicz pole sześciokąta foremnego o boku 4 cm.
P=6*Ptrójkąta RÓWNOBOCZNEGO
P=6* (a²√3):4
P=6*(4²√3):4
P=24√3cm²
56 4 56
2009-11-17T20:56:54+01:00
Sześciokąt foremny można podzielić na 6 trójkątów równobocznym o boku równym bokowi sześciokąta, czyli u nas 4
Pole trójkąta równobocznego liczymy ze wzoru:
P=a²√3/2 = 4√3 i jest to pole jednego trójkąta
Potrzebujemy 6 czyli: 24√3 co w przybliżeniu wynosi:
41,57cm²
29 3 29