Odpowiedzi

2009-11-17T20:59:02+01:00
Przyczyny włoskiego faszyzmu:

-osłabienie ruchu robotniczego (konflikt między rewolucjonistami a reformistami),
-skłonności autokratyczne warstw rządzących i klas uprzywilejowanych,
-dezorientacja bezrobotnych i ich podatność na propagandę faszystowską,
-wycofanie się drobnomieszczaństwa z ruchu robotniczego i socjalistycznego,
-krytyczna sytuacja gospodarcza kraju,
-tęsknota za personalizacją władzy i kryzys państwa liberalnego,
-trudności byłych żołnierzy w przystosowaniu się do życia powojennego.

Mam nadzieję, że pomogłem ;-)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:00:41+01:00
Do przyczyn poparcia wloskiego faszyzmu nalezy:
- fatalna sytuacja gospodarcza Wloch
- niezadowolenie obywateli
- panstwo liberalne przechodzilo kryzys
- bezrobotni byli zdezorientowani pod wzgledem politycznym, a co za tym idzie byli bardzo podatni na faszystowskie hasla
- konflikt miedzy rewolucjonistami a reformistami
4 2 4
2009-11-17T21:17:18+01:00
Poniewaz Musolini uważał się za człowieka narodu i wszystkim wmawiał że to co robia on i jego wspótowarzysze jest dobre,A narud uważał że faszyzm jest dobrym ustrojem politycznym bo jest jeden człowiek żądzoncy.A jeszcze dla tego że Musolini miał poparcie u Adolfa Hitlera a włosi się go bali ;) niewiem czy ci oto chodziło
1 2 1