Odpowiedzi

2009-11-17T21:06:08+01:00
Organ roślin okrytonasiennych zawierający nasiona, który w odróżnieniu od owoców właściwych nie powstaje wyłącznie ze ścian zalążni słupka, lecz także innej części kwiatu. Najczęściej wykształca się z rozrośniętego mięsistego dna kwiatowego, rzadziej okwiatu lub przysadki. Jeden owoc pozorny wywodzi się z jednego wielozalążniowego kwiatu.
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:10:07+01:00
Owoc, który powstał z dolnej ściany zalążni nazywa się owocem prawdziwym (rzeczywistym). Przykładem może być jagoda, pestkowiec, mieszek, torebka. Owoc rzekomy to owoc, który powstaje z innych niż zalążnia części kwiatu. Przykładem może być jabłko. Jego mięsista część powstaje z pozaowocolistkowych części kwiatu.
8 3 8