Odpowiedzi

2009-11-17T21:03:28+01:00
Aby rok był przestępny musi się dzielić przez 4 albo przez 4, 100 i 400
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:07:12+01:00
Latami przystępnymi są wszystkie podzielne przez 4, np. 100r(100:4=25), 1032r.(1032:4=258), 1992(1992:4=498), 2008r.(2008:4=502); latami przestępnymi nie jest np. rok 2009(2009:4=502¼). Dzieję się tak, gdyż obrót Ziemi wokół Słońca zajmuje trochę więcej niż 365dni (ok.365dni i 6h), tak więc raz na 4 lata musimy dodać jeden dzień, aby nasz kalendarz był poprawny (4×6h=24h=1doba). Ten dzień wypada zawsze 29 lutego, czyli najbliższy taki dzień będzie 29.02.2012r. ;)
28 4 28