Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T21:10:09+01:00
11,5% * 600g = 69g etanolu

c₂H₅OH
46,06844




wiecej info
http://pl.wikipedia.org/wiki/Alkohol_etylowy
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • kh24
  • Rozwiązujący
2009-11-17T21:17:57+01:00
Masz dane, że wino zawiera 11,5 % alkoholu etylowego więc zakładasz, że masz 100 gram tego wina, a w 100 gramach tego wina zawartych jest 11,5 % alkoholu, czyli 11,5 a pytanie brzmi jaka masa alkoholu zawarta jest w 600 gram wina.

600 * 11,5% = 600 * 0,115 = 69

Odpowiedź: 600 gram wina zawiera 69 gram etanolu
6 2 6
2009-11-17T21:21:02+01:00
Cp=11,5%
mr=600g
ms=?

ms=mr*cp/100%
ms=600g*11,5%/100%
ms=6900g/100
ms=69g
2 3 2