Marta i Jacek, wyjeżdżając na wycieczkę rowerową, spotkali się w połowie drogi od swoich miejsc zamieszkania oddalonych o 8 km. Marta jechała ze średnią szybkością 16 km/h, a Jacek 20 km/h. Marta wyjechała z domu o godzinie 14:00. O której godzinie wyjechał Jacek, jeśli na miejsce spotkania dotarł o tej samej godzinie co Marta?

poproszę o obliczenia, bo chcę też zrozumieć jak to obliczyć ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-17T21:44:07+01:00
S=4km
V=16km/h
t= s/v = 4k:16km/h=1/4 h = 15min
14.00 + 15min= 14.15

s = 4km
v = 20km/h
t = s/v = 4km : 20km/h = 1/5h =12min
14.15 - 12min = 14.03

odp: Wyjechał o 14.03

To chyba tak ;DD
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:45:03+01:00
Skoro odległość wynosi 8kmwięc spotkali sie przejeżdzając po 4km
V Marty to 16 km/h,droga (s)4km należ obliczyć czas(t).Ze wzoru na :V=s/t mamy t=s/V
t=4/16=1/4h=15min, podobnie obliczamy czas Jacka t=4/20=1/5h=12min
Marta wyjechała o 14:00 na miejscu spotkania była o 14:15,Jacek na przejechanie tego odcinka miał12 minut wiec wyjechał o 14:03