Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • kyu
  • Rozwiązujący
2009-11-17T21:38:45+01:00
-mieć związane ręce - nie móc działać
-mieć wolną rekę - nie mieć w czymś ograniczenia
na własną rękę - na własną odpowiedzialność
odmówić komuś rękę - niezgodzić się na poślubienie kogoś
zginąć z czyjejś ręki - zostać zabitym przez kogoś
podać komuś pomocną rękę - pomóc komuś

pójść gdziez z gołymi rękami - pójść gdzieś bez prezentuy
mieć dziurawe ręce-często upuszczać trzymane przedmioty
mieć dwie lewe ręce - być niezdarnym
mieć miękką rękę - być mało stanowczym
coś nie ma rąk ini nóg - coś jest bezsensowne
zostawić komuś wolną rękę - pozwolić komuś działać, decydować
coś ma ręce i nogi - coś sensownego
ręka na ścianie - groźba pobicia, zmasakrowania
rządy silnej ręki - rządy bezwzględne
umywać ręce - zrzekać się od odpowiedzialności
załamać ręce - wpaść w rozpacz
z pierwszej ręki - coś przekazane bezpośrednio
na wyciągnięcie rąk - blisko, coś jest w pobliżu
ciężka ręka - mieć siłę
mięć coś na rękę - coś jest wygodne dla kogoś
coś wędruje z rąk do rąg - coś jest przekazywane przez różne osoby
wrócić z pustymi rękami - wrócić z niczym
składać coś w czyjeś ręce - powierzać coś komuś
wyrwać kogoś z czyichś rąk - uratować kogoś
mieć hojną rękę - być szczodrym, nieskąpym
3 4 3
2009-11-17T22:21:09+01:00
Ręka ręke myje (wzjaemnie sie wspiera, niezupełnie uczciwie)
załamywac ręce (rezygnować)
zapierać sie rękami i nogami
brac coś z pocałowaniem ręki (chętnie)
układac komuś reke (uczyc gry na fortepianie)
umywac ręce od czegoś (nie chcieć brac udziału w czymś)
pójść gdziez z gołymi rękami - pójść gdzieś bez prezentuy
mieć dziurawe ręce-często upuszczać trzymane przedmioty
mieć dwie lewe ręce - być niezdarnym
mieć miękką rękę - być mało stanowczym
coś nie ma rąk ini nóg - coś jest bezsensowne
zostawić komuś wolną rękę - pozwolić komuś działać, decydować
coś ma ręce i nogi - coś sensownego
ręka na ścianie - groźba pobicia, zmasakrowania
rządy silnej ręki - rządy bezwzględne
umywać ręce - zrzekać się od odpowiedzialności
załamać ręce - wpaść w rozpacz
z pierwszej ręki - coś przekazane bezpośrednio
na wyciągnięcie rąk - blisko, coś jest w pobliżu
ciężka ręka - mieć siłę
mięć coś na rękę - coś jest wygodne dla kogoś
coś wędruje z rąk do rąg - coś jest przekazywane przez różne osoby
wrócić z pustymi rękami - wrócić z niczym
składać coś w czyjeś ręce - powierzać coś komuś
wyrwać kogoś z czyichś rąk - uratować kogoś
mieć hojną rękę - być szczodrym, nieskąpym
2 5 2