Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:31:36+01:00
8 par- 16 skarpetek
w tym 3 pary-6 skarpetek białych
Po wyciągnieciu pierwszej białej zostało 15 skarpetek w tym 5 białych
Prawdopodobieństwo że druga skarpetka będzie biała wynosi 5/15 = 1/3

A teraz zapis tak powinien wyglądać:

A-wyciągnięcie drugiej białej skarpetki
P(A)=1/3 [czyt. jedna trzecia]
1 5 1
2009-11-17T21:33:10+01:00
8par - wszystkie skarpetki (16pojedynczych)
3pary - skarpetki biale (6pojedynczych)
6 - 1 = 5pojedynczych
16 - 1 = 15pojedynczych

5/15 * 100% = 33,3%

5/15 dlatego że wszystkich skarpetek bylo 15 , a bialych 5

Odp : Prawdopodobieństwo wyciągnięcia białej skarpetki to 33,33%




Pozdrawiam.
1 5 1