Odpowiedzi

2009-11-17T21:46:02+01:00
Czasowniki modalne konnen mogen mochten wollen
2009-11-17T23:54:38+01:00
Nie moge odczytac tego załacznika wiec wypisze ci kilkanascie czasownikow imperfekt

befahl rozkazywac
empfing przyjmowac
flog latać
hielt trzymać
ging iść
begann zaczynać
biβ gryżć
nahm brać
bog wygiąć
saβ siedzieć
band wiązać
log kłamać
bat prosić
blieb pozostawać
brach łamać
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T00:39:27+01:00
1) wollen
ich will
du willst
er/sie/es will
perfect wollen
er/sie/es wollte
hat gewollt
2) mögen
muss
musst
muss
musste
hat gemusst
3) sollen
imperfekt:
sollte
solltest
sollte
sollten
solltet
sollten
präsens:
soll
sollst
soll
sollen
sollt
sollen
4) dürfen
imperfekt:
durfte
durftest
durfte
durfen
durftet
durften
präsens:
darf
darfst
darf
dürfen
dürft
dürfen
5) können
imperfekt:
konnte
konnest
konnte
konntet
konnten
präsens:
kann
kannst
kann
können
könnt
können
6) müssen
imperfekt:
musste
musstest
musste
mussten
musstet
mussten
präsens:
muss
musst
muss
müssen
müsst
müssen

1 5 1