Odpowiedzi

2009-11-17T21:45:45+01:00
Może ta stronka ci coś pomoże : http://kw.ostatnidzwonek.pl/a-389.html
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:47:17+01:00
1.towarzystwo filomatów i studia na uniwersytecie wiedenskim.

2.Towrzystwo filaretów
3.nauczyciel w kownie
4.milosc do maryli wereszczakówny
5.1822 pierwszy tom poezji
1823-zostaje aresztowany
1824 skazany na osiedlenie w glab rosji
1829 wyjazd z rosji, pobyt w prayżu
1832 napisanie "redute ordona"
1834 - pan tadeusz
1839 - liryki lozańskie
1855 smierc w konstantynopolu
1890 przeniesienie prochow do katedry na wawelu
4 4 4
2009-11-17T21:52:06+01:00
1798-1814-dzieciństwo i młodość
1815-1823-okres wileńsko-kowieński (studia i praca nauczyciela)
1824-1829-zesłanie w głąb Rosji
1829-1830-romantyczne podróże(Niemcy, Szwajcaria, Włochy)
1831-1832-próby przyłączenia się do powstanie listopadowego
1832-1838-wielka emigracja (paryż)
1839-1840- Lozanna
1840-1848-College de france i towianizm, Wiosna Ludów
1849-1855- ostatnie lata życia mickiewicza
26.11.1855-śmierć mickewicza w konstantynopolu
2 1 2