Odpowiedzi

2009-11-17T21:56:20+01:00
Budowa wewnętrzna korzenia składa się z :
~walca osiowego z wiązkami przewodzącymi
~skórki z włośnikami
~łyka, drewna - wiązka przewodząca
~kora pierwotna

Budowa wewnętrzna liścia składa się z:
~skórki górnej (nie ma aparatów szparkowych) , pokryta jest kutykulą nie przepuszcza ani dla cieczy ani dla gazów
~miekiszu palisadowego, komórki cylindryczne, (wiele ciałek zieleni miejsce fotosyntezy)
~miękiszu gąbczastęgo, komórki owalnej, mało chloroplastów, miejsce oddychania
~wiązki łykowowej- drewnianej, przewodzącej wodę z solami mineralnymi, produkty fotosyntezy
~skórki dolnej - miejsce wyparowywania wody z liści
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-17T22:17:52+01:00
Korzeń:szyja korzeniowa,główne korzenie pionowe oraz poziome,korzonki rosnące na długośc,korzonki ograniczonym wzroście,korzeńpalowy.
Liśc: kutykula, górna epiderma,miękisz palisadowy, miękisz gąbczasty, dolna epiderma, szparka, komórki szparkowe,drewno, łyko, wiązka przewodząca