Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:59:19+01:00
Ballada "Świtezianka" przedstawia historię pary kochanków, którzy spotykają się nad jeziorem Świteź przy blasku księżyca. Młodzieniec oferuje dziewczynie wieczną miłość, lecz ona odchodzi, nie dając mu odpowiedzi. Przechodząc obok jeziora widzi piękną kobietę. Zapomina przysiędze złożonej dziewczynie i udaje się w kierunku niewiasty. Okazuje się, że tą kobietą jest ukochana, która chciała sprawdzić wierność młodzieńca. Za złamanie obietnicy oboje zostają pochłonięci przez jezioro i skazani na wieczne cierpienie. Od tamtej pory nad brzegiem Świtezi można słyszeć tylko jęki. Natura w utworze nie jest przyjazna człowiekowi. Wydaje się, że stoi na straży zwyczajnych, prostych praw. Nie należy łamać danego słowa.
3 4 3
2009-11-17T22:08:59+01:00
1.Dwoje młodych ludzi spotyka się w lesie nad jeziorem Świteź.
2.On był myśliwym ona nie chciała nic powiedzieć o sobie.
3.Gdy chłopak nalegał na to by mu coś o sobie powiedziała zaprosiła do siebie ona odmawiała.
4.Nie była pewna jego uczuć więc wymusiła na nim wyznanie miłosne i wierność aż po grób.
5.On przysięgł a pojawiła się inna dziewczyna - piękna kusząca słowami i ciałem.
6.Chłopak uległ czarowi i poszedł za dziewczyną do samego jeziora, ona kusiła go dalej.
7.Weszła do Świtezi a on za nią i tam przepadł.
8.Przed swoją śmiercią odkrył, że ta nowa dziewczyna jest tą samą której przysięgał miłość.
9.Nie wywiązał się z obietnicy dlatego został za to ukarany.
10. Dusza młodzieńca ma wiecznie błąkać się wzdłuż brzegu jeziora.
2 2 2