Zapisz wzór opisujący, jak wielkośc y zależy od wielkości x.
a) Jednostką długości stosowaną w żegludze morskiej jest mila morska(1852m), x mil morskich to y kilometrów.
b) Gestośc srebra wynosi 10,5 g/cm sześcienny , x centymetrów sześciennych srebra waży y gramów.
c) W ciągu doby zegar na wieży bije 156 razy, w ciągu x dni bije y razy.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:53:02+01:00
A) y=1,852x
b) x=10,5y y=x/10,5
c) y=156x
18 4 18
2009-11-17T22:03:50+01:00
A) x=1,852y
b) y=x/10,5 od tego się wzięło: (x=10,5y)
c) y=156x
7 3 7