Do szkolnego klubu tęcza należy 36 chłopców i 24 dzięwczynki
1zad.
do klubu tęcza nalezy 10 % wszystkich dziewcząt i 20 % wrzystkich chłopców w szkole ilu ucznió jest w tej szkole? o ile procent mniej jest w tej szkole chłopców niż dziewcząt

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T22:02:32+01:00
36+24=60 liczba wszystkich członków klubu sportowego
24/60 x100=40%
Dziewczęta stanowią 40% uczniów należących do klubu sportowego.

37,5% z 24=9 dziewcząt brało udział w zawodach
24-9=15 dziewcząt należących do klubu nie brało udziału w zawodach

85% z 60=51 uczniów klubu tęcza wzięło udział w zawodach co stanowi 17% wszystkich uczestników zawodów
51/17x100=300
w zawodach startowało 300 uczniów.

10% wszystkich dziewcząt należny do klubu to jest 24
to wszystkich dziewcząt w szkole jest 10razy więcej czyli 24x10=240
20% wszystkich chłopców należny do klubu to jest 36
to wszystkich chłopców w szkole jest 5 razy więcej czyli 36x5=180
w szkole jest 420 wszystkich uczniów.
240/420x100=57% to dziewczęta
100%-57%=43% to chłopcy
57%-43%=14%
Chłopców jest o 14% mniej niż dziewcząt.

60 liczba członków klubu
po zawodach wzrosła do 84 członków czyli o24 członków
24/60x100=40%
Liczba członków klubu wzrosła o 40%.
2009-11-17T22:03:43+01:00
10% z x to 24
x = 24 * 10/1
x = 240

20% z x to 36
x = 36 * 10/2
x = 180

240 + 180 = 420

240-180/240 = 60/240= 25/100 = 25 %

Odp.: W szkole jest 420 uczniów. Chłopców jest o 25 % mniej niż dziewczyn.









  • raie
  • Rozwiązujący
2009-11-17T22:10:15+01:00
Liczba chłopców w klubie to 36
liczba dziewcząt w klubie to 24
x to liczba chłopców w szkole
y to liczba dziewcząt w szkole
36 to 20%x czyli 36=0.2x
x=180
24 to 10%y czyli 24=0.1y
y=240
liczba uczniów w szkole to x+y
czyli 180+240=420
całość-(l.chłopców/l.dziewcząt*100%)
100%-(180/240*100%)= 100%-75%=25%
czyli jest o 25 % mniej chłopców niż dziewcząt