Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T21:59:06+01:00
Etan - C₂H₆

m=2*12+6*1=24+6=30g
mWęgla=2*12=24g

30g ----- 100%
24g ----- x%
-----------------
30x=2400
x=80%

Odp. W etanie znajduje się 80% węgla.
9 4 9
2009-11-17T21:59:57+01:00
C2H6 - to jest wzór etanu

Masa molowa etanu = 2*12 + 6 = 30 g/mol
Masa molowa węgla w etanie = 2*12 = 24 g/mol

%zawartość C = 24/30*100 % = 80 %

Zawartosc procentowa wegla w etanie wynosi 80% :)

Raczej jest ok :)
4 5 4
2009-11-17T22:01:56+01:00
C2H6 - etan

mC= 2*12u = 24u
mH= 6*1u = 6u
mC2H6= 24u + 6u = 30 u

100% - 30u
x% - 24u
30x = 24 * 100
30x = 2400 / 30
x = 80 %

odp. Zawartość % węgla w etanie wynosi 80% ;)
4 4 4