Z matmy jestem cienka ... ; /
więc plis pomóżcie mi tylko nie na łatwizne wpisujcie rozwiązania tylko normalnie jak obliczaliście bo pani sie czepia ... ; /
no to 1 zad.
oblicz miarę kąta przyległego do kąta o miarze 75 stop.
zad. 2
z dwóch kątów przyległych jeden jest dwa razy większy od drugiego. oblicz miary tych kątów
zad 3 z dwóch kątów przyległych miara jednego jest o 28stop. większa od miary drugiego oblicz miary tych kątów
pliiis . help me xD

2

Odpowiedzi

2009-11-17T22:00:47+01:00
1. katy przyległe mają razem 180 stopni więc
180 - 75 = 105 stopni
2.180 : 3=60
2* 60 = 120 jedne kąt wynosi 120 drugi 60
3.180 / 2 = 90
28 \2 = 14
90 - 14 = 76
90 +14 = 104
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T22:04:16+01:00
Będe zaznaczał stopnie jako ^

1) 180^ - 75^ = 105^

Odp .:Miara kąta przyległego do kąta 75^ jest równa 105^.


2)Niestety nie wiem jak obliczyć ale wyjdzie 60^ i 120^

3)
28^ : 2 = 14^
180^ :2 = 90^
90^ + 14^ = 104^ - miara pierwszego kąta
90^ - 14^ =76^ - miara drugiego kąta.


Odp: Jeeden kąt będzie miał 76^ , a drugi 104^.

Pozdrawiam.
1 5 1