Po dziewięciu dniach podróży przez pustynie beduini zorientowali się ,że wypili 60 % zapasów wody.Zostaly im 72 buklaki z wodą.O ile procent powinni zmniejszyć dzienne racje wody, jeżeli ma jej wystarczyć na kolejne dziewięć dni ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T22:07:19+01:00
100%-60%=40% - tyle im zostało

72 ----- 40%
x ----- 100%
--------------
40x=7200
x=180 - tyle mieli na samym początku podróży

180-72=118 - tyle wypili w ciągu 9 dni
118:9=13⅓ - tyle wypijali w ciągu 1 dnia

118 ----- 100%
72 ----- x%
-----------------
118x=7200
x≈61,02%≈61%

100%-61%=39%

Odp. Powinni zmniejszyć racje wody o ok. 39%.
2009-11-17T22:11:30+01:00
180-72=108
tak na przyszłość

72/9=8
(180-72)/9=108/9=12
8/12=1/3

Będą musieli pić o 1/3 wody mniej dziennie