Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T22:06:54+01:00
25% uczniów klasy otrzymało piątki: znaczy to, że jeśli klasa liczyłaby 100 osób, to 25 z nich miałoby piątkę (w rachunku na ułamek zwykły 25%=1/4, czyli piątkę ma co czwarta osoba w klasie)

20% uczniów jest chora: znaczy to, że jeżeli klasa liczyłaby 100 osób, to 20 osób byłoby nieobecnych z powodu choroby (20% w przeliczeniu na ułamek zwykły to 1/5, co oznacza, że chory byłby co piąty uczeń w tej klasie)
2009-11-17T22:07:45+01:00
Hmmm...moze tak procent to uleamek o mianowniku 100, czyli:
25% otrzymalo 5 znaczy ze 25/100 czyli 1/4 otrzymalo 5 a to znaczy ze jezeli klasa liczyla 20 uczniow to 5 z nich otrzymalo 5...
jezli 20% klasy choruje to znaczy ze 20/100 klasy choruje czyli 1/5, wiec jezeli w klasie jest 20 osob to 4 osoby choruja:)
2009-11-17T22:08:46+01:00
25% uczniów dostało piątki 25% trzeba zamienić na ułamek
czyli 25%=25/100=1/4
1/4 klasy dostała piątki
liczbę uczniów w klasie podziel na 4

20% uczniów choruje czyli20%=20/100=1/5
1/5 klasy choruje
liczbę uczniów w klasie podziel na 5