Traktat ustanawiający Unię Europejską wszedł w życie w XX wieku. Rok podpisania tego traktatu jest liczbą czterocyfrową, której cyfra dziesiątek jest o 6 większa od cyfry jedności i której suma cyfr jest równa 22. Jeśli cyfrę jedności oznaczymy przez x to równanie odpowiadające treści zadania ma postać?

3

Odpowiedzi

2009-11-17T22:20:25+01:00
X-cyfra jednosci
x+6 cyfra dziesiatek

x+x+6=22
2x=22-6
2x=16 :2
x=8
1922-rok podpisania traktatu

nie jestem pewien ale chyba tak
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T22:26:14+01:00
2009-11-17T22:35:06+01:00
X-cyfra jedności
x+6-cyfra dziesiątek
1-cyfra tysięcy(bo XX wiek)
9-cyfra setek(bo XX wiek)
1+9+x+x+6=22
2x=22-16
2x=6||:2
x=3
1993-rok podpisania traktatu
1 5 1