Oblicz w pamięci podany procent liczb zapisanych obok.
a) 5 % 10 , 20 , 5 , 160
b) 2 % 15 , 300 , 110 , 2400
c) 40% 50 , 60 , 40 , 150
d)120% 20 , 300 , 80 , 250
e)0,5% 700 , 90 , 440 , 82

Jak możecie to wytłumaczcie mi jak to się oblicza.
Z góry dzięki :**

2

Odpowiedzi

2009-11-17T22:17:12+01:00
Tutaj po prostu procenty zamieniasz na ułamki:
jak masz 5% to 0,05 z tych liczb
2% to 0,02 40% to 0,4 120% to 1,2 0,5% to 0,005

i później ułamki mnożysz przez liczbę i ci wychodzi:)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T22:36:11+01:00
5% z 10=0,5 czyli 5/100 razy10
5% z 20=1,0
5% z 5=0,25
5% z160=8

2% z 15=0,3 czyli 2/100 razy 15
2% z 300=6
2% z 110=2,20
2% z 2400=48

40% z50=20 czyli 40/100 razy 50
40% z 60=24
40% z 40=16
40% z 150=60

120% z20=24 czyli 120/100 razy 20
120% z 300=360
120% z 80=96
120% z 250=300

0,5% z 700=3,50 czyli 5/1000 razy 700
0,5% z 90=0,45
0,5% z 440=2,2
0,5 z 82=0,41
2 4 2