Odpowiedzi

2009-11-17T22:20:16+01:00
W starożytnej grecji kolonie były zakładane tak , że z pierwotnego miata czyli polis wedrowali ludzie poniewaz w mieście tym pierwotnym było przeludnienie i zakładali oni gdzie indziej miasta. W razie ataku na jakas kolonie wszystkie inne kolonie razem z polis wysyłaly wojska nawet jeśli bylo bardzo daleko.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T22:21:55+01:00
Państwo które zakładało kolonię nosiło nazwę metropolis (polis-matka)
Decyzję o założeniu kolonii podejmowała najczęściej wspólnota obywatelska metropolii. Wyznaczano założyciela nowej osady, pochodzącego najczęściej z najznakomitszego rodu arystokratycznego polis. Zabierał on z ogniska swego miasta święty ogień, który miał zainaugurować założenie nowej polis. Wraz ze świętym ogniem zabierano wszystkie formy życia społecznego i religijnego, kulty, ustrój kalendarz, dialekt, alfabet itd. Nowe państwo stawało się kopią starego.Czasami decydowano o tym, kto ma wziąć udział w wyprawie.
to podstawy ;p czasami a nawet czesto takie kolonie sie usamodzielniały tworzac polis ;)
1 4 1