Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T22:26:08+01:00
W trójkącie równoramiennym o podstawie 6cm i ramionach 5cm wysokość poprowadzona do podstawy ma długość 4cm. Oblicz długość wysokości poprowadzonej do jednego z ramion tego trójkąta oraz jego obwód.

h²+3²=5²
h²+9=25
h²=16
h=4 cm do podstawy ( po co ją podali w zadaniu? nie wiem.)

P=1/2 *6*4=1/2*5*H, gdzie H- szukana wysokość

12=2,5H
H=12/2,5
H=4,8 cm

Obw=5+5+6=16 cm

2009-11-17T22:29:34+01:00
Obw.
2*5+6=16 [cm]

⅔ * 4 =8/3
4- 8/3 = 4/3
3²+(4/3)²=x²
√16=x
x=4
2009-11-17T22:35:37+01:00
P=½*6*4=12
h-----szukana wysokość
½*5*h=12
2,5h=12
h=4,8
obwód=6+5+5=16