Odpowiedzi

2009-11-17T22:35:54+01:00
M (NH4)2SO4= (14+4)*2 + 32 + 64 = 36 + 96 = 132g
132g *2 = 264g
2009-11-17T22:42:15+01:00
Oblicz ile waży 2 mole siarczanu VI amonu
(NH4)2SO4 2*(14+4)+32+4*16=36+32+64=132
2 mole*132 g/mol=264 g
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T22:43:55+01:00
Siarczan(VI)Amonu ma wzór (NH₄)₂SO₄. Wyodrębniamy poszczególne pierwiastki:
N-znajdują się 2 mole
H-jest 8 moli
S- jedna mole
O-4 mole
Teraz sprawdzamy masy molowe wyszczególnionych pierwiastków. Azot(14 gram/mol), Wodór(1gram/mol), Siarka(32gramy/mol), Tlen(16gram/mol).
Teraz mamy w zadaniu 2 mole tego Siarczanu więc najpierw policzymy dla jednego i pomnożymy razy 2.
2(2*14+8*1+1*32+4*16)=2*132=264
Dwa mole siarczanu ważyć będą 264 gramy.
1 1 1