Odpowiedzi

2009-11-17T22:39:36+01:00
X-----ilość osób korzystających z biura
40%=0,4
0,4*x=20000
x=20000:0,4
x=50000
29 4 29
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T22:39:49+01:00
Jeśli 20 000 to 40% to należy obliczyć 100% czyli robimy tak
x - 100%
20 000 - 40%

równanie robimy na skos czyli ; 20 000 mnozymy razy 100% i dzielimy przez 40%
20 000 * 100 / 40 = 50 000
Z usług biura korzystało 50 000 osób
62 4 62
2009-11-17T22:42:42+01:00
20 000 osób - 40 %
x osób - 100 %

czyli 20 tys osób to 40 %
i obliczmy ile osób to 100%

korzystamy z metody "na krzyż"

20 000 * 100 - 40 * x
2 000 000 - 40x / : 40 dzielimy na 40 ponieważ chcemy znaleźć samo x : )

x = 50 000 :)

Odp. 50 000 osób korzystało z usług tego biura : )

można też na logikę 40% to 20 tys no to 80 % to 40 tys a 20 % to 10 tys xD
czyli 50 tys to 100 % :P inaczej nie potrafie wytłumaczyć :pp
31 4 31