Odpowiedzi

2009-11-17T23:06:54+01:00
Dane:
m=0,6 kg
ΔT=400 K
E=93360J
Cw=?

Cw=1J/(kg*K)

Cw=93360J/(0,6kg*400K)=93360J/240 kg*K= 389 J/(kg*K)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T23:08:49+01:00
Albo w zadaniu brakuje temperatury początkowej, albo w treści zamiast "do temp." powinno być "o temp."; w rozwiązaniu przyjmuję drugą opcję

dane:
masa m = 600 g = 0,6 kg
zmiana temperatury ΔT = 400 st. C = 400 K
ciepło oddane Q = 93360 J

szukane:
ciepło właściwe c = ?

Q = c * m * ΔT / : (m * ΔT)
c = Q / (m * ΔT)
c = 389 J / (kg * K)

(z wartości ciepła właściwego wynika, ze była to prawdopodobnie miedź)

2009-11-17T23:21:08+01:00
Cw=Q/m×Δt
Cw=93360J/(0,6kg×400°C)=389J/(kg×°C)