Odpowiedzi

2009-11-17T23:18:42+01:00
Jeśli wysokość pewnego trójkąta dzieli go na 2 trójkąty równoramienne, oznacza to, że połowa podstawy ma 5cm czyli analogicznie cała podstawa ma 10 cm.

P=0,5 * 10 cm * 5 cm = 25cm2
Z Pitagorasa obliczamy długości pozostałych boków.
=> 5^2+5^2=x^2 x= pierwiastek z 50
C=10cm + 2 * pierwiastek z 50

7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-17T23:19:43+01:00
Wysokość pewnego trójkąta ma długość 5 cm i dzieli go na dwa trójkąty równoramienne. oblicz pole i obwod tego trójkąta . ;/
Jedyna możliwość to podział na dwa trójkąty równoramienne prostokątne
czyli ramiona wynoszą:
5√2 cm, a podstawa ma długość 2*5=10 cm
Obw=2*5√2+10=10(1+√2) cm
P=1/2*10*5=25 cm²
16 4 16
2009-11-17T23:44:37+01:00
5²+5²=x²
x=5√2
P=10×5×1/2=25cm²
Ob=10+2×5√2 =10+10√2= 10(1+√2) cm
15 4 15