Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T09:08:54+01:00
Jama ustna- początkowe trawienie curków
gardło- wspólny odcinek układu pokarmowego i oddechowego
przełyk- ruchy perystaltyczne przesuwają pożywienie
żołądek- wytwarza kwas solny, który pomaga działać pepsynie, początkowe trawienie białek
dwunastnica- pierwszy odcinek jelita cieńkiego, intensywne trawienie białek, cukrów i tłuszczów
jelito cieńkie- wchłanianie strawionego pożywienia przes kosmki jelitowe
jelito grube- wchłanianie wody, soli mineralnych i niektórych witamin, formowanie kału
2009-11-18T09:16:31+01:00
Jama ustna-poczatkowe ttrwaienie cukrów
gardło-spólny odcinek przewdu pokarmowego
przełyk-ruch robaczkowy
żołądek-wstępne trawienie białek
dwunastnica-całoścowe trawienie
jelito cienkie-wchłanianie do kosmków
jelito grube-wchłania wode,sole mineralne i nie które witaminy
2009-11-18T09:30:41+01:00
Przewód pokarmowy rozpoczyna się szparą ust.
Następnie jest jama ustna otoczona wargami, policzkami i podniebieniem. Znajdują się w niej zęby służące do rozdrabniania pokarmu oraz język na którym znajdują się kubki smakowe. Do jamy ustnej uchodzą przewody ślinianek produkujących ślinę potrzebną do zwilżenia przerabianego pokarmu. Następnie przez gardło i przełyk który ma postać długiej cewy wyścielonej błoną śluzowa pokarm trafia do żołądka. Żołądek to gruby, umięśniony worek który może znacznie zwiększać swoja objętość. W zagłębieniach fałdów śluzówki żołądka znajdują się ujścia licznych gruczołów produkujących enzymy trawienne. Przez tylna część żołądka pokarm przechodzi do mierzącego około 6 m jelita cienkiego. Dzielimy je na dwunastnicę, jelito czcze i jelito kręte. W błonie śluzowej jelita cienkiego występują liczne komórki gruczołowe, jedne wydzielające sok jelitowy a inne zasadowy śluz. Końcowym odcinkiem układu pokarmowego jest jelito grube. ma 150 cm długości a jego średnica jest znacznie większa niż jelita cienkiego. w miejscu ich połączenia znajduje się specjalna zastawka zapobiegająca cofaniu się treści pokarmowej. Jelito grube dzielimy na kątnice z wyrostkiem robaczkowym, okrężnice i odbytnicę zakończoną odbytem.