Odpowiedzi

2009-11-18T09:40:15+01:00
Kąt środkowy oparty na trzech łukach = (360⁰/8) razy 3 = 45⁰ razy 3 = 135⁰
z zależności , że kąt wpisany równa się połowie kąta środkowego opartego na tym samym łuku mamy 135⁰/2 = 67,5⁰
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T09:49:52+01:00
Ponieważ te punkty dziel okrag na 8 rownych lukow, to kat srodkowy oparty na jednym luku jest rowny 45°, a kat wpisany oparty na tym luku jest rowny 45°/2

a kat GAD bedzie rowny polowie kata GOD, gdzie O srodek okregu
kat GOD=3 razy 45°=135°

kat GAD=135°/2=67,5°
2 5 2