Sól kuchenna stanowi 0,8% objętości wody w Bałtyku. Oblicz,ile ton soli kuchennej znajduje się w Bałtyku, którego objętość wynosi 20 000 km³.
W s k a z ó w k a : 1 m³ soli kuchennej waży 2,16 t.

Sól kuchenna w km sześciennych .......................................................
Sól kuchenna w t ..........................................................................
Odpowiedź:................................................................................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T11:05:24+01:00
20 000 * 0,8%=20 000 * 0,008= 160 (km³) soli jest w bałtyku
160 km³= 160 000 m³
skoro 1m3 wazy 2.16 t to
160 000 * 2,16=345600 (ton)
W bałtyku znajduje się 345 600 ton soli kuchennej.
2009-11-18T11:08:54+01:00
Sprawdzam zawartosc soli w baltyku, czyli
0,8% 20 000 km³=8 razy 20000/1000km³=160km³

czyli jest 160 km³ soli

1 m³ soli kuchennej waży 2,16 t
1 km³=1000 m•1000m•1000m=1000 000 000m³
czyli 160 razy 1000 000 000= 160 000 000 000m³ soli

liczymy ile ton
160 000 000 000•2,16= 345 600 000 000 t
2009-11-18T12:20:19+01:00
0,8%=0,008
0,008*20 000km³=160km³
160km³=160 000 000 000 m³
160 000 000 000*2,16t=345 600 000 000 t