Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T11:15:00+01:00
2x+3y = 8
4x-y = 2

2x+3y = 8
12x-3y = 6
---------------+
14x = 14
x = 1

x = 1
2+3y=8

x = 1
3y=6

x = 1
y=2
1 5 1
2009-11-18T11:19:59+01:00
2x+3y = 8
4x-y = 2

2x=8-3y
2(8-3y)-y=2


x=4-3y/2
16-6y-y=2

x=4-3y/2
-7y=-14 dzielimy przez (-7)

x=4-3y/2
y=2

x=4-6/2
y=2

x=4-3
y=2

x=1
y=2
2009-11-18T11:22:53+01:00
Rozwiązanie układu równań metodą przeciwnych współczynników
2x+3y = 8
4x-y = 2 /*3

2x+3y=8
12x-3y=6

14x=14/14
x=1

podstawiamy do pierwszego równania
2*1+3y=8
2+3y=8
3y=8-2
3y=6/3
y=2

Odp. x=1, y=2