Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T12:24:22+01:00
Q=I*t
I=Q/t=42As/120s=0,35A
U=I*R=0,35A*10om=3,5V

W=U*I*t U*I=P
W=P*t=2000W*16*60s=1920000Ws=1920kWs=0,53kWh
2009-11-18T15:41:31+01:00
Dane:
q = 42 c
t = 2 min = 120 s
R = 10 Ω

Szukane:
U = ?

R = U / I
U = RI
I = q/t
I = 42 c / 120 s = 0.35 A [c/s] = [A]
U = 10 Ω * 0,35 A = 3,5 V

Odp.: Napięcie wynosi 3,5 V.

Dane:
t = 16 min = 960 s
P = 2 kW

Szukane:
W = ?

W = P * t
W = 2 kW * 960 s = 1 920 kWh [1 000 * s * J / s] = [J] = [kWh]

Odp.: Prąd wykonuje pracę 1 920 kWh.