Kupiono bilety do kina. Za 1 bilet ulgowy i 1 bilet normalny zapłacono 30 zł. Bilet normalny był 1,5 razy droższy od biletu ulgowego. O ile złotych bilet normalny jest droższy od biletu ulgowego?

Jak chcecie małą podpowiedź to wynik ma wyjść o 6 zł ale nie wiem jak zrobić działania proszę o szybką odpowiedź

3

Odpowiedzi

2009-11-18T12:30:47+01:00
Ulgowy - x zł
normalny - 1.5x zł
x+1.5x=30
2.5x=30 /2.5
x=12

ulgowy kosztował 12 zł
normalny kosztował 12* 1.5= 18zł

18zł-12zł=6zł
2009-11-18T12:31:37+01:00
Ulgowy - x zł
Normalny - 1.5x zł
1.5x x=30
2.5x=30 /2.5
x=12

ulgowy 12 zł
normalny 12* 1.5= 18zł

18-12=6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T12:48:55+01:00
X - cena biletu ulgowego
1.5x - cena biletu normalnego

x+ 1,5X = 30
2,5X= 30 /:2,5
X=12 (cena biletu ulgowego

1,5* 12= 18 (cena biletu normalnego

18-12 = 6
ODPOWIEDŹ: Bilet normalny jest droższy od biletu ulgowego o 6 zł.