Odpowiedzi

2009-11-18T12:50:43+01:00
6/48=1/8

kąt pełny ma 360 stopni, zatem

1/8*360=45 stopni
2009-11-18T12:51:20+01:00
Koło zębate ma 48 zębów, czyli mozemy sobie kolo podzielic na 48 czesci
kolo to 360°
czyli 1 ząb to 360°/48=7,5°
miarę kąta odpowiadającego obrotowi koła o 6 zębów to

6 razy 7,5°=45°
miara kata to 45°
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T13:18:06+01:00
48 - liczba zębów całego koła
360(stopni) - obrót całego koła
6 - liczba zębów części koła którego mamy obliczyć
x - kąt ile stanowi 6 zębów

48=360(stopni)
6 = X

48X = 360 * 6
48X = 2160 /48
x = 45 (stopni
odp. miara kąta odpowiadającego obrotowi koła o 6 zębów stanowi 45 stopni