Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T13:02:08+01:00
Beata ma w szklance 150g herbaty .Rozpuściła w niej dwie kostki cukru każda pod 5g.Jurek do kubka 285g herbaty wrzucił trzy takie same kostki cukru.Kto ma słodszą herbatę?Odpowiedź uzasadnij.

Beata:
150g herbaty+2*5g=160 g roztworu
cukier stanowi : 10/160= 1/16 roztworu=6,25%

Jurek:
285g herbaty+3*5g=300g roztworu
cukier stanowi : 15/300= 1/20 roztworu=5%

Beata ma słodsza herbatę
103 4 103
2009-11-18T13:02:03+01:00
Beata: 10g/150g=0,0(6)

Jurek: 15g/285g≈ 0,0526

odp. słodszą herbatę ma Beata
37 2 37
2009-11-18T13:07:05+01:00
150g + 10g =160g

160g = 100%
10g = x

x= 6,25%

285g + 15g= 300g

300g = 100%
15g = x

x=(15*100)/300=5%
6,25%>5% czyli Beata ma słodszą herbatę
44 4 44