Zad1.
Zmieszano 500ml 30% śmietanki z 500ml 12% śmietanki.
Ilu procentową śmietankę otrzymano.
Zad.2
W mleczarni zmieszano w zbiorniku 280litrów mleka o zawartości 3,2% tłuszczu i 100l o zawartości 3,5%.Ile procent tłuszczu zawiera mleko w zbiorniku?Wynik zaokrąglij do 0,1%
Zad.3
Do 5kg 4% roztworu soli wsypano 15 łyżeczek soli każda po 6g.
Jakie stężenie procentowe ma otrzymany roztwór? Wynik zaokrąglij do 0,1%

Proszę odpowiadać tak
np
zad.2
rozwiązanie i odpowiedź
zad.1
rozwiązanie i odpowiedź
Proszę o szybka odpowidź

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T14:10:49+01:00
Zad 1
0,3*500=150 ml
0,12*500=60 ml

150+60=210 ml
210/1000=0,21=21%

zad 2
0,032*280=8,96 l
0,035*100=3,5 l
(8,96+3,5)/(280+100)=12,46/380≈0,033=3,3%

zad 3
0,04*5=0,2 kg
15*6=90 g=0,09 kg

(0,2+0,09)/(5+0,09)=0,29/5,09≈0,057=5,7%
5 4 5
2009-11-18T15:18:26+01:00
Trzeba np.
30%z500=
12%z500=



zad.2.
tak samo tylko że inne jednostki:0
2 3 2