Po dziewięciu dniach podróży przez pustynię beduini zorientowali się, że wypili już 60% zapasów wody. Zostało im 48 bukłaków z wodą. O ile procent powinni zmniejszyć dziennie racje wody, jeśli ma jej wystarczyć na kolejne 8 dni?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T13:15:12+01:00
48 bukłaków=40%
120 bukłaków to 100%

120-48=72 (wypite już bukłaki)

72:9=8 - spożycie dzienne do tej pory

48:8=6 - spożycie obecnie planowane

8-6=2

2/8*100%=25%
2009-11-18T13:19:42+01:00
120 bukłaków to 100%
48 bukłaków=40%
120-48=72
72:9=8 - spożycie dzienne do tej pory
48:8=6 - spożycie obecnie planowane
8-6=2