Odpowiedzi

2009-11-18T13:20:03+01:00
Przyjmuję ze pies waży 10k
10×9=90 waży kot
90×20=1800 waży mysz
1800÷6=300 podzielić ponieważ cięższa. żepa
no i że wiedzieć ile razy większa:
300÷10=30
Odp: rzepa jest 30razy lżejsza.
4 2 4
2009-11-18T13:24:54+01:00
P waga psa
k waga kota
m waga myszy
r waga rzepy

Pies waży 9 razy więcej niż kot, czyli
p=9k
stad mamy k=1/9 p
mysz jest 20razy lżejsza od kota, czyli
20m=k
skad m=1/20 k
a rzepa jest 6 razy cięższa niż mysz, czyli
r=6m

teraz wstawiam kolejno
r=6m, a m=1/20 k. czyli
r=6 razy 1/20 k=6/20 k
r=6/20 k
a mamy, ze k=1/9 p
czyli
r=6/20 razy 1/9 p=1/30 p
r=1/30 p skad mamy
p=30 r


Ile razy pies jest cięższy od rzepy?
pies jest 30 razy ciezszy od rzepy
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T13:28:43+01:00
X - pies
y - kot
z - mysz
a - rzepa

x = 9 y = 9*20 = 180 z
y = 20 z
a = 6 z

(sprowadzasz wszystko do "jednostki" myszy ;) )
czyli:
180/6 = 30
ilość myszy w psie przez ilość myszy e rzepie ;)

Odp. Pies jest 30 razy cięższy od rzepy ;)



4 5 4