Pociąg o masie 1000t napędzany jest siła ciągu silnika równą 3*10^5 N. Podczas ruchu siła tarcia stanowi 5/1000 ciężaru pociągu. Jaka będzie szybkość pociągu po przebyciu 1km? Ile czasu zajmie mu jazda po tej drodze ??
pilnie potrzebuje tego rozwiązania bo kompletnie nic nie czaje z fizyki prosiłbym o dane szukane itp z góry dziękuje

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T13:34:17+01:00
Pociąg o masie 1000t napędzany jest siła ciągu silnika równą 3*10^5 N. Podczas ruchu siła tarcia stanowi 5/1000 ciężaru pociągu. Jaka będzie szybkość pociągu po przebyciu 1km? Ile czasu zajmie mu jazda po tej drodze ??

m=1000 t=1000 000kg
Fn=300 000N
Ft (tarcie) = 5/1000* Q
Q=mg
g=10N/kg
Q=1000 000kg*10N/kg
Q=10 000 000 N
Ft=5/1000* 10 000 000 N
Ft=50 000N
Fw=Fn-Ft=300 000N-50 000N
Fw=250 000N
Fw=ma
a=Fw/m
a=250 000N/1000 000kg
a=1/4 m/s²
S=1km=1000m
S=at²/2→→S=a(v/a)²/2 →→S=v²/2a
a=v/t
t=v/a

S=v²/2a
v²=2Sa
v=√2Sa
v=√2*1000 m*1/4 m/s²
v=√500 [m/s]
v≈22,35 m/s

t=v/a
t=22,35 m/s:1/4 m/s²
t=89,44 m
3 2 3
2009-11-18T13:36:15+01:00
M=1000t = 1 000 000kg
Fn=3*105N
Ft= (5/1000)Fg = 5/1000 × 10000000N = 50000N=50kN
Fg=mg=10 000 000 N
s=2000m

Aby obliczyć faktyczną siłę działającą na pociąg od Fn odejmujemy Ft:
300 000N - 50 000N = 250 000N = 250kN

teraz liczymy przyspieszenie: a=F/m
a = 250 000N / 1 000 000kg = 0,25m × s-2

podstawiamy to do wzoru:
t²=2s/a
t=√2s/a
t=√4000m/0,35m × s⁻² =
=√16000s²

teraz liczymy jaka będzie prędkość V po czasie t ze wzoru:
V = at
Tu wystarczy podstawic :) Mam nadzieje ze rozumiesz troche =)
1 5 1