Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T13:33:43+01:00
Oznaczenia do zadania:
a-bok kwadratu, będącego przekrojem osiowym walca
H-wysokość walca
d-średnica podstawy walca
r-promień podstawy walca

a²=12 /√
a=√12=√4*3=2√3
a=H=d
d=2r
a=h=d=2r
2√3=h=d=2r
2√3=2r /:2
r=√3

Promień podstawy tego walca jest równy √3
2 5 2
2009-11-18T13:33:36+01:00
P-pole przekroju
H-wysokość walca
r-promień podstawy walca
P=2rH
2r=H
12=2r*2r
12=4r²
r²=3
r=√3cm
promień wynosi r=√3cm
1 5 1
2009-11-18T13:38:33+01:00
Pole kwadratu o boku a = a2 = 12

a = √12 = 2√3 - to jest bok tego kwadratu.

Jest on również średnicą podstawy walca. Policzymy promień podstawy:

r = 1/2 d = 2√3 / 2 = √3 - to jest długość promienia.

Pozdro)