Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-18T13:45:48+01:00
Wartość przyśpieszenia:
Dane:
t=10s
s=100m
Szukane:
a=?
Rozwiązanie:
s=a razy t2 przez 2
a=s razy 2 przez t2
a=100m razy 2 przez 10s2
a=200m przez 100s2
a=2 m/s2
1 4 1
2009-11-18T13:47:09+01:00
A=?
Vk=?
t=10s
s=100m
a= Vt + at²
s=at ²
a = 2s/t ² = 200m/ 100s ² =2m/s²
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T13:58:45+01:00
Do wzoru na drogę w ruchu jednostajnie przyspieszonym: S=[(V₀+Vk):2]*t musimy podstawić dane:

V₀= 0 m/s
S=100m
t=10s

100m=[(0m/s+Vk m/s):2]*10 s
100m=(Vk:2)*10s
100m=5Vk*s /:5s
Vk=20m/s

Wzór na przyspieszenie:
a=V/t
a=20m/s:10s
a=2m/s²

Odp. Przyspieszenie w tym ruchu wynosiło 2m/s², a prędkość końcowa była równa 20m/s
6 4 6