W Pekinie (116 E) codziennie w godzinach od 17.00 do 22.00 odbywają się zawody sportowe. W jakich godzinach, według czasu wschodnioeuropejskiego można obejrzeć transmisje z tych zawodów w Warszawie (21 E)?


Marcin mieszka w Polsce, natomiast jego kuzyn w Australii. Podaj, jaka jest pora roku w Australii, gdy Marcin ma:
a) wakacje - ..................
b) ferie zimowe - ..................

szybkoo!

3

Odpowiedzi

2009-11-18T14:13:57+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T14:15:31+01:00
166 - 21 = 145
145 * 4 = 580 minut
580 minut = 9 godzin 40 minut
17.00 - 9 .40 = 7.20 o tej godzinie zaczyna się transmisja w Warszawie
7.20 + 5 godzin = 12.20 o tej godzinie kończy się transmisja w Warszawie
4 1 4
2009-11-18T14:34:27+01:00
Pory roku są w Australii odwrócone w stosunku do Polski i w czasie polskich wakacji szkolnych w Australii jest zima.