1.a)jaką długośc ma bok trójkąta równobocznego o obwodzie 36dm?
b)obwód trójkąta równoramiennego jest równy 40cm jego ramię ma długosc 15cm.jaka długosc ma podstawa?
c)obwód trójkąta równoramiennego jest równy 50cm jego podstawa ma długośc14cm.jaką długosc ma ramię?
2. czteryprosrtokątne serwetki o wymiarach30cm*20cm obszyto koronką .ile serwetek w kształcie kwadratu o boku długosci 15cm mozna byłoby obszyc tą samą iloscią koronki?
3.w trójkacie równobocznym o boku długosci 18cm poprowadzono prostą równoległą do jednego z boków przecinającą dwa boki tego trójkąta w połowie.narysowana prosta podzieliła ten trójkąt na dwa wielokąty.jakie sa obwody tych wielokątów?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T14:18:35+01:00
Zad.1.:
a 36dm:3=12dm.
b. 40cm-2*15cm=40cm-30cm=10cm
c.50cm-14cm=36cm. 36cm:2=18cm.

Zad.2.:
2*30cm+2*20cm=60cm+40cm=100cm
100cm*4=400cm
4*15cm=60cm
400cm:60cm~6,6cm serwetki (6)
Odp. Można by obczyc 6 serwetek.

Zad.3.:
skoro przecięła w połowie i była prostopadła do podstawy to te częście są równe.
obwód trójkąta- 3*18cm=54cm
54cm:2=27cm
Odp. Każda z figur ma pole 27cm.



2009-11-18T14:28:40+01:00
1 a)
36 dm:3 = 12 dm
Odp : Bok trójkąta ma długość 12 dm
b)
15cm + 15cm = 30cm
40cm-30cm =10 cm
Odp : Podstawa ma długość 10 cm
c)
50 cm -14cm =36 cm
36 cm : 2 = 18 cm
Odp Ramie ma długość 18cm
TYLKO PIERWSZE ZADANIE )