Odpowiedzi

2009-11-18T14:15:44+01:00
Najlepiej zrobic to na proporcje
Wiemy ze motocyklista po 5sekundach osiagnał predkosc 20m/s
więc:

5sek---20m/s
6sek---x

x=6*20/5
x=120/5
x=24m/s

znamy juz predk w 6 sek wiec:

s=v*t
s=24*6
s=144m
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T14:23:11+01:00
Zakładam, że początkowa prędkośc V0 = 0;

a = v / t

a = V5 / t5; - przspieszenie obliczone z podanych predkosci

a = 20 / 5 = 4 [m /s2]

s = Vśrednie * t

Vśr = Vmax / 2 (bo przyspieszenie jest stałe);

Vmax to predkosc po 6 sekundach,

V(t) = a * t więc Vmax = V(6) = 4 * 6 = 24 [m/s]

Vśr = 24 / 2 = 12 [m/s]

więc s = Vśr * t = 12 * 6 = 72 [m]


1 5 1