Odpowiedzi

2009-11-18T14:21:08+01:00
-niszczycielskie napady kozaków na Turcję, i Tatarów na Rzeczpospolitą
-samowolne ingerowanie Polskich magnatów w obsadę tronu mołdawskiego
-zaniepokojenie Turcji wzrastającym znaczeniem Polski w wyniku korzystnej dla niej wojny z Rosją
Bezpośrednie:
-udział Lisowczyków w wojnie30-letniej przeciwko księciowi Siedmiogrodu Bethlenowi Gaworowi w1619
-spalenie przez kozaków Warny
2009-11-18T14:32:23+01:00
1.Przyczyny:
Pośrednie:
-niszczycielskie napady kozaków na Turcję, i Tatarów na Rzeczpospolitą
-samowolne ingerowanie Polskich magnatów w obsadę tronu mołdawskiego
-zaniepokojenie Turcji wzrastającym znaczeniem Polski w wyniku korzystnej dla niej wojny z Rosją
Bezpośrednie:
-udział Lisowczyków w wojnie30-letniej przeciwko księciowi Siedmiogrodu Bethlenowi Gaworowi w1619
-spalenie przez kozaków Warny
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T14:49:59+01:00
Przyczyny wybuchu wojny:
-Zatarg o Mołdawię
-Najazdy podległych Turcji,Tatarów na ziemie Polskie
-Powiązania Polski z Habsburgami, głównymi przeciwnikami Turcji w Europie
-Sprawa udzielenia Austrii pomocy przez Polskę