Mam problem

1. Jak mnozyc ulamki np 2 x 1/2??
2. Jak wykonywac skale np. 1: 5 000 000. Odleglosc z Rzeszowa do Tarnowa wynosi 1,6cm. Jaka jest odleglosc w terenie
3. Jak zamieniac jednostki?? chodzi mi o cm, m i km,np
z cm na m, km
z m, na km i cm
z km na cm i m

Prosze o pomoc!!!!!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T14:31:03+01:00
2x1/2 to mnożysz tylko przez licznik czyli to co masz na górze
a wiec masz (2x1):2=2/2=1

gdyby było
7x 3/5 =21/5
11x9/11=99/11=9
mozna skracac byloby odrazu 9 skracasz gorez dolem

2. Jak wykonywac skale np. 1: 5 000 000. Odleglosc z Rzeszowa do Tarnowa wynosi 1,6cm. Jaka jest odleglosc w terenie

1-----------------5 000 000
1,6---------------x


x=1,6 x 5 000 000=7 500 000cm= 7 5000m=75 km
3. Jak zamieniac jednostki?? chodzi mi o cm, m i km,np
jak masz
1cm na km
to 1:100000
a jak km na cm
to 1x100000
jak masz1cm na m
to 1:100
a jak m na cm
to 1x100
jak masz 1cm na mm
to 1x10
ajak mm na cm to
1:10
jakmasz 1cm na dm
to 1:10
ajak dm na cm
to 1x10
jak masz 1km na m
to 1x 1000
a jak 1 m na km
to1:1000
2009-11-18T14:31:33+01:00
1.
mnożysz licznik ułamka przez 2 a mianownik zostawiasz bez zmian

2.
1: 5 000 000 oznacza, że 1 cm na mapie to 5 000 000 cm w rzeczywistości, czyli np.
1,6cm * 5 000 000= 8 000 000 cm =80 000 m= 80km

3.
z cm na m, km
1cm=1/100m
1cm=1/100 m=1/100 000km

z m, na km i cm
1m=1/1000km
1m=100cm

z km na cm i m
1km=1000m=100 000cm
2009-11-18T15:13:36+01:00
Zad 1
½=0,5

2*0,5=1

zad 2
Najlepiej propocje:

1 cm-5 000 000
1,6 cm-x
x=1,6*5 000 000/1
x=8 000 000cm

8000000cm=80km

zad 3
1cm=0,01 m
1cm=0,00001 km
1m=100 cm
1m=0,001 km
1km=100 000 cm
1km=1 000 m

licze na naj ;]