1. Ania, Basia i Celina zbierają autografy sławnych ludzi. Ania ma 40% więcej niż Basia, ale o 40% mniej niż Celina. Celina zebrała już 70 autografów.Ile autografów ma Ania, a ile Basia?
Oczywiście nie zapomnijcie o odp. !!!!!
:) :D :P :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T14:40:08+01:00
70-autografy Celiny

x=70-40%*70
x=60%×70
x=0,6*70
x=42 -autografy Ani

x+40%*x=42
1,4x=42
x=42÷1,4
x=30 -autografy Basi
32 4 32
2009-11-18T14:42:17+01:00
Celina ma 70 autografów
Basia ma 40% mniej niż Celina 70*40%=28
czyli 70-28=42 tyle ma Basia
Ania ma 40% więcej niż Basia 42*40%= ok.17
czyli 42+17=59 tyle ma Ania
25 3 25