Odpowiedzi

2009-11-18T14:56:42+01:00
Pole powierzchni walca = 2 * Pole podstawy + Pole powierzchni bocznej

Pole podstawy (koła)
πr² = 1π m²

Pole powierzchni bocznej
6m * 2π m = 12π m²

Pole powierzchni walca = 2π + 12π = 14π m²
π≈3,14

Odp. Potrzeba co najmniej 44m² blachy.




Można skorzystać z wzoru na pole powerzchni walca:
2πr(r + h) = 2π * 1 (1 + 6) = 14π
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T14:57:32+01:00
Cysterna do przewozu benzyny ma kształt walca o wysokości 6 m i promieniu podstawy 1 m.

a) Ile co najmniej metrów kwadratowych blachy trzeba zużyć, aby wykonać taka cysternę ?

r=1
H=6m
Pc=2πr(r+H)
Pc=2π*1(1+6)=14πm²
odp.Trzeba co najmniej 14π metrów kwadratowych blachy trzeba zużyć, aby wykonać taka cysternę
1 5 1