Odpowiedzi

2009-11-18T15:08:44+01:00
Temperatura spada wraz z wysokością średnio o 0,5 stopnia na 100 m wzniesienia
Karpacz 600 m.n.p.m
Śnieżka 1600 m.n.p.m

1600-600= 100

100=0,5
1000=x
100x-50
x=5 stopni różnicy

Jeśli na Karpaczu jest 5stopni to na śnieżce jest 0 stopni
2009-11-18T15:26:46+01:00
Temperatura spada o 0,6* C na 100m a nie o 0,5

Więc jeśli w Karpaczu 600m.n.p.m jest 5*
to na Śnieżcze 10 x 0,6 = 6*

5 - 6 = -1*C na Śnieżce
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-18T15:29:26+01:00
Karpacz - 600 m.n.p.m
Śnieżka - 1600 m.n.p.m

Temperatura spada wraz z wysokością 0,6 stopnia C / 100m, a nie jak ktoś pisał wyżej 0,5 stopnia C więc :

1600 - 600 = 1000m (różnica między Karpaczem, a Śnieżką)
0,6 * 10 = 6 stopni C

5stopni C - 6stopni C = -1stopień C

Temperatura na Śnieżce wynosi -1stopień Celsjusza.
1 5 1